2016. nov 22.

Hegyi Ferenc, az "inkubátor pólókat varró pasi"

írta: Czecz Fruzsina
Hegyi Ferenc, az "inkubátor pólókat varró pasi"

"Büszkeség, hogy én vagyok az egyetlen pasi itthon, aki a koraszülött babáknak inkubátor pólókat varr. Bár még jobban örülnék, ha ez a kiváltság nem lenne igaz. Ha valaki unatkozik így az őszi-téli sötét és esős estéken, van varrógépe és szeretne segíteni, bátran jelentkezzen a koraszulott.com oldalon, illetve szívesen átküldöm a szabásmintákat is" - írta facebook oldalán Ferenc.

hegyi_ferenc.jpg

2010-ben még csak felesége, Móricz Emília jelentkezett önkéntesnek a Koraszülöttekért Országos Egyesületének felhívására.  
"Én ebben az évben csatlakoztam aktívan, előtte inkább abban segítettem Emit, hogy átvállaltam a háztartási tevékenységeket. Így több szabadideje maradt a varrásra. Idén fordult elő egy nagyobb mennyiség elkészítésekor, hogy a párom megerőltette a kezét, és megkért, segítsek az anyagok kiszabásában. Amikor elkészültem, megkérdeztem tőle, mennyire bonyolult az inkubátor póló összevarrása. Megtanított rá, és nagyon megtetszett a folyamat" - meséli Ferenc, akinek azóta már száznál is több apró póló került ki a kezei alól.
Mikor arról kérdezem, mire gondol egy-egy ruhácska készítésekor, a praktikus dolgokkal kezdi, majd megmutatja érzékeny oldalát is:

"Mivel még kezdő vagyok, és interlock-al dolgozom, elsősorban arra figyelek, hogy az ujjam ne kerüljön sem a kés, sem pedig a tű alá. Emellett nagyon fontos számomra, hogy az összeállítás és a varratok úgy készüljenek, hogy a babáknak kényelmes legyen.
Természetesen látva a készülő aprócska pólókat - amik az inkubátorban való tartózkodás miatt speciális kialakításúak -, gyakran gondolok arra, hogy milyen törékeny manókra kerülnek majd. Hiszem, hogy a gondosan válogatott színek (készülnek lányos és fiús összeállításban is), és az odafigyelés hozzáadhat valamit a megerősödésükhöz."

Ferenc sorait több tízezren osztották meg, folyamatosan kapja a gratuláló, köszönő, biztató üzeneteket. 
"A bejegyzés népszerűsége megdöbbentett, nem számítottam arra, hogy ennyire megérinti az embereket a kérdés, és ilyen elképesztő aktivitás párosul a rokonszenv mellé. A célom csupán annyi volt, hogy a Koraszülöttek Világnapja (november 17.) alkalmából felhívjam az ismerőseim figyelmét arra, hogy aki rendelkezik varrógéppel és szívesen áldozna a szabadidejéből, segítheti az Egyesületet. Ezen keresztül pedig a koraszülött osztályokon dolgozók áldozatos munkáját."

A "büszke pasi" halad tovább az úton, és következő célként az előkék varrását tűzte ki. 

Így segíthetsz Te is: 

- A Koraszülöttekért Országos Egyesület koordinálásával csatlakozhatsz önkéntesként a munkához.

- Varrhatsz takarókat, lepedőket, előkéket, köthetsz, horgolhatsz a piciknek. A Koraszülöttruha gyűjtés facebook csoport "Fájlok" menüjében találhatóak a szabásminták.

- Ha nincs lehetőséged varrni, szívesen fogadják a textil alapanyagokat is (pl. már nem használt pamut póló, szabászati maradék). 

- Tárgyi, illetve anyagi felajánlásokkal is segítheted a koraszülöttekkel foglalkozók munkáját. 

A gyűjtés központi jellegű. A beérkezett adományokat az Egyesület juttatja el a koraszülött babákat ápoló centrumok igényei alapján a megfelelő helyre. 

"További részletekért forduljatok Damásdi Annához, a KORE titkárához (danna@koraszulott.com)" - biztat Ferenc és felesége, Emília.  

Czecz Fruzsina 

Ha érdekelnek további, gyerekekkel kapcsolatos témák, vár a gyerekkelvagyok.net és a facebook oldal

Szólj hozzá

koraszülött inkubátor gyerekkelvagyok Gyerekkel vagyok