2017. jún 04.

Azt az életet éled, amit valaha elképzeltél, amit kívántál magadnak?

írta: Éva28
Azt az életet éled, amit valaha elképzeltél, amit kívántál magadnak?

engagement-1718244_340.jpg

Ez egy nagyon ütős kérdés. Fejlett önismeretet, bizonyos érettséget és (legalább magunkkal szembeni) őszinteséget igényel, hogy meg tudjuk jól válaszolni.

Ha belegondoltok (illetve ahogy én már sokszor megtapasztaltam), biztos jön kapásból egy ösztönös válasz, aztán, ahogy elkezdünk róla gondolkodni, belemenni a részletekbe, beszélgetni róla, lehet, hogy a végén egészen másra jutunk.

Sok ember szájából hallottam már, hogy életében óriási pofonokat kapott, sok hibát vétett, sőt, sok dolgot szégyell is amit csinált, mégis ha kezdhetné, szinte mindent ugyanúgy csinálna. Tudjuk, hogy a hibáinkból tanulhatunk, a kudarcaink új lehetőségekkel ajándékoznak meg, és ha nem úgy zajlottak volna a dolgok ahogy, akkor most nem az lenne, ami van. Akkor az nem Ő lenne.

person-723557_340.jpg

Ha ezt a kérdést kitágítanánk és tágabb viszonylatban kérdeznénk magunktól, valahogy így: ilyen világot képzeltél el magadnak? - akkor megint nehéz dolgunk lenne. Hisz valljuk be, nagyon jó életünk van itt a mai életkörülmények mellett: aránylag jó helyre születtünk, a fejlett világ egy kis országába, viszonylagos béke, nyugalom, jólét, stb. vesz minket körül. De ha kicsit jobban belegondolunk, ijesztő is tud lenni ez a mai világ: félelmetesen gyors technikai haladás, felgyorsult, szinte követhetetlen tempó, ebből következő stresszhatások, terrorizmus, fenyegetettség, forrongó szituációk sok téren és sok helyen, feloldhatatlannak tűnő társadalmi ellentétek, környezeti katasztrófák, globális felmelegedés, stb., inkább nem is folytatom.

Ma reggel, amikor felébredtem, még nem tudtam, miről fogok írni. Általában előző nap már kitalálom, megvan a téma és érlelgetem magamban. Olyan is van, hogy napok óta foglalkoztat valami téma és szinte alig várom, hogy időt tudjak rá szánni és írhassak róla.

De ma másképp történt. Belenéztem a FB-ba és jött szembe egy interjú. Egy rock legendával, nagy kedvencemmel, Roger Waters-szel készült. Elolvastam, rettentő erősen hatott rám és a végén beugrott, mit álmodtam az éjjel (megjegyzem, szinte soha nem szoktam rá emlékezni). Azzal a középiskolai osztálytársnőmmel álmodtam (ha valaki tudja mi van Lukács Katival, értesítsen!!!), aki annak idején, a nyolcvanas évek legelején behozta az osztályba a The Wall-t. A Pink Floyd ikonikus lemezét. Egy szót sem értettünk belőle, mégis átjött valami, éreztük, hogy ez nagyon ütős, valami különleges.Azóta hosszú a saját sztorim Roger Waters-szel (csúcsélménye a budapesti koncert), mindig hat rám. Mondtam is ma reggel a férjemnek, érzem, dolgom van vele, mármint Roger-rel...(szerencsére nem féltékeny típus a párom).

images_2_2.jpg

Ezek csodálatos dolgok, amit csak a zene és a művészetek tudnak: átvinni valami üzenetet úgy, hogy nem direkt a közlés, hanem valami rejtett, csodálatos csatornán keresztül mégis érzed, mit akar jelenteni. Megkapod az élményt. /Bár az igazi az, amikor értjük is a szöveget és üvölthetjük együtt a bandával…/

Ismeritek a szinkronicitás fogalmát? Két, vagy több, egymással össze nem függő ok-okozati lánc látszólag véletlen találkozása időben egybeeső esemény formájában, amely erősen valószínűtlennek, de ugyanakkor nagyon jelentőségteljesnek is tűnik… ilyenkor például pontosan azokkal az emberekkel találkozunk, akikre az elköteleződésünkhöz vagy valami máshoz szükségünk van, vagy épp olyan cikket olvasunk, filmet látunk, ami mintha nekünk szólna, választ akarna adni egy aktuális kérdésünkre.

Ezért, ennek a két egybeeső élménynek – mondhatni, a szinkronicitás üvöltő bejelentkezésének - hatására úgy döntöttem, ma egy csodálatos ember, egy különleges művész gondolatait és üzenetét osztom meg a Lelkizóna olvasóival és remélem, számotokra is hasonló élményt jelent majd, mint számomra.

Közben, olvasva, illetve hallgatva legújabb lemeze dalait ITT, esetleg gondolkozzatok el rajta, milyen aktuális üzenetet jelenthetnek számotokra ezek a témák, ezek az érzések, amelyeket kiváltanak belőletek Roger Waters mondatai. Keressétek ti is a szinkronicitást, ott van!! Kívánom, hogy gazdagodjatok általa!

 

Koskovics Éva

coach

 

 

Szólj hozzá

boldogság önfejlesztés