2019. jún 15.

Mikor van az Apák napja?

írta: kreatív pszichológia
Mikor van az Apák napja?

man-child-feet-dance-645.jpgAnyák napi ünnepség. Váratlanul belém hasít egy furcsa szomorúság. Valami nincs rendjén.  Eszembe jut egy emlék.  7-8 éves lehettem. A tanító néni csillagokat osztogat a gyerekeknek. Azoknak, akik múlt héten jól viselkedtek. Nekem is, mert mindig jó vagyok.  A gyermekek ösztönös bátorságával felállok. Bár fojtogat a sírás, azért csak elmondom valahogy. Tanító néni, ez így nem igazságos. Nem is voltam iskolában a múlt héten. Most már persze nem vagyok ilyen bátor. Nem állok fel, és nem mondom el. Ez így nem igazságos. Ez a kislány, aki anyák napi dalokat énekel nekem és ajándékot készített, ő itt nem az én gyermekem. Ő a mi a gyermekünk: az édesapjáé pont annyira, mint az enyém. Az édesapák miért nincsenek itt? Őket ki köszönti fel? Nekik ki szaval verset és ki készít ajándékot? Mikor van az apák napja?

Jelen voltam a kislányom 6 évének minden egyes napján, de nem voltam egyedül. Ketten voltunk ott!

  • Nem én vállaltam azt, hogy gyermekem szülessen...mi ketten vállaltuk!
  • Bennem növekedett 9 hónapon át…de a párom vigyázott ránk!
  • Én hoztam világra…de a férjem fogta a kezem közben.
  • Én keltem fel éjszakánként, hogy megetessem…de a párom főzött minden nap, hogy megetessen engem.
  • Én töltöttem ébren az éjszakákat aggódva, amikor beteg volt…de a férjemnek kellett titkolnia, bizony ő is fél,csak hogy engem megnyugtasson.
  • Lehet, hogy én tanítottam meg járni…de a férjem tanította meg rá, hogy el is eshet.
  • Én ismerem az összes barátját…a férjem meg az összes bolygó nevét, ráadásul még a növényekét is.
  • Én altatom esténként…de ha hajnalban felébred, akkor az édesapja olvas neki mesét órákon át!

Ha mindezt ketten, együtt csináltuk végig, akkor miért vagyok most itt egyedül? Anyák napján. Bár nincsen apák napja, a kislányunk szerint kellene, mert:

  • Apánál jobban senki nem olvas mesét.
  • Apa főzi a legfinomabb ebédet.
  • Apával lehet hegyet mászni és kirándulni.
  • Apa tud a nyakába venni, ha jön egy nagy kutya.
  • Apa segít kibékülni, ha összevesztünk anyával.
  • Apával lehet hangosan zenét hallgatni.
  • Apa lábára állva lehet a legjobban táncolni.
  • Persze kertészkedni is az apával lehet.
  • ..és apa veszi ki a mazsolát is az orromból, bár eddig csak egyszer dugtam bele!

 Boldog apák napját kívánok minden apukának, mert Apa is csak egy van!

 Kovács Szilvia, tanácsadó szakpszichológus

Szólj hozzá

apa életmód szeretet kreativpszicho