2017. sze 16.

30 mondat a munka szépségéről

írta: ur.anita
30 mondat a munka szépségéről

.potter-1139047_1280_1.jpg

A mindennapok egyik legnagyobb kihívása: meglátni és megélni a szépséget a napi történésekben, a hétköznapi életünkben. A szép egy univerzális fogalom, amit mi töltünk meg tartalommal - vonatkozhat egy emberre, egy érzésre, egy tárgyra, egy tájra... és igen, a munkánkra is! 30 különböző foglalkozású embert - köztük szerkesztőségünk tagjait is - kérdeztem arról, mi a szép a munkájukban.

Az a szép a munkámban, hogy segíthetek az embereknek a pénzt előteremteni a céljaikhoz, vágyaikhoz.

Kata, banki ügyintéző

.

A legszebb az, amikor kész lesz a valóságban is az, ami addig csak papíron létezett: otthon lesz a vonalakból; aztán pedig elsétálni a ház előtt, amit terveztem és látni, hogy emberek élik benne elégedetten az életüket.

János, építész

.

Az egyik legszebb élmény az elmúlt időszakból az volt, amikor zárás előtt 5 perccel beesett egy férfi a boltba és azt kérte, hogy gyorsan állítsunk össze valami személyre szóló ajándékcsomagot a feleségének, mert ma van a születésnapja és teljesen megfeledkezett róla, de nem akar csak egy snassz bonbonnal hazaállítani: aztán jártuk együtt a sorokat és végül jóval zárás után összeállítottunk egy nagyon szép, különlegességeket tartalmazó ajándékkosarat a feleségének... remélem, tetszett neki!

Barbara, bolti eladó

.

Szép az, ha tiszta lesz egy utca - és az az én kezem munkája.

Zoltán, utcaseprő közmunkás

.

Amikor meglátom, hogy valami igényes, értékes könyvet olvasnak titokban a pad alatt az órán... mert akkor sikerült elérnem, hogy olvasnak!

Bea, magyartanár

.

Az, hogy én egész nap csodálatos panorámában gyönyörködöm!

Gábor, darukezelő

.

A legszebb az, hogy napról napra láthatom a gyerekeim fejlődését, hogy részese vagyok minden nehéznek és felemelőnek, és hogy mindig történik valami izgalmas, nincs egyetlen unalmas percünk sem.

Jutka, főállású anya

.

Amikor megtalálom a hibát, sikerül kijavítanom és újra tökéletesen működik a telefon.

Karcsi, telefonszervizes

.

Ha jól mennek a dolgok: minden dolgozó elégedett, minden ügyfél jó visszajelzéseket ad, és a bevételeim is növekednek.

Marcell, egy középvállalkozás ügyvezető igazgatója

.

Egy elhanyagolt, vízköves fürdőszoba, amit sikerül csillogóvá és tisztává varázsolnom, azt a végén igazán szépnek találom!

Mária, takarítónő

.

Amikor új vendég jön és aztán törzsvendég lesz belőle, mert meg van elégedve a munkámmal.

Zsuzsa, női fodrász

.

Az ősz a legszebb a munkámban, imádom a pulton a körték és az almák illatát, és végre nem kell az eperrel bajlódni, ami egy nagyon kényes gyümölcs.

Laci, zöldséges

.

Ha új kihívásokat kapok, de még pont olyat, amit kis erőfeszítéssel, némi gondolkodás után meg tudok oldani; a rutinmunkákhoz képest ez igazi felüdülés.

Zoli, informatikus

.

Megtapasztalni, ahogyan a szavak leképezik a világ minden árnyalatát, és változást előidézni a szavak erején keresztül.

Elvira, kiadói szerkesztő (elsősorban pszichológiai könyvek)

.

A munkámban az a legszebb, amikor a másik ember egy időre valóban látni engedi a saját egyedi, végtelen, különleges belső világát, bár nem vitatom, hogy néha ugyanez a legijesztőbb is; ennél az élményteli közelkerülésnél már csak az szebb, ha tudok neki segíteni.
Gyöngyi, pszichológus
.
Amikor van egy feladat, egy probléma, jár rajta az agyam, morfondírozok, csinálom a szokásos rutin megoldásokat, használom a jól bevált eszközöket, módszereket, de emellett keresem az egyedi, kreatív, új megoldásokat is... és akkor egyszer csak jön valami olyan gondolat, ötlet, ami sokszor számomra is újszerű, vagy valamiben más a régen próbáltaktól, amit még esetleg soha nem használtam, de ami oda és akkor passzol, szinte valami sugallatként tör utat magának - ha ez megtörténik, nem mindig old meg mindent, de az esetek nagyobb részében tényleg itt van a kulcs.
Éva, coach
.
Én egész nap kenyérillatban töltöm a napot; tudom, más megcsömörlik tőle hamar, de én nem tudom megunni!
Juli, eladó egy pékségben
.
Az én munkámban a csillogó szemek a legszebbek: néha az örömtől, az izgatottságtól, néha egy apró sikertől, vagy egy AHA!-élménytől csillognak, néha a bánattól vagy a reménytől, a meghatottságtól... mindegyik olyan szép.
Fruzsina, pszichológus
.
Nekem már a kisujjamban van a szakma, és az a legszebb, ha megdöntöm a saját szintidőmet egy új szerelésnél és közben még az eredmény is kiváló.
Zsolt, redőnyös
.
Az olyan szép, amikor pontosan olyan és annyi lesz egy szerződés szövege, ami az adott helyzetben a legideálisabb és legmegfelelőbb: egy szóval se több vagy kevesebb és még véletlenül se lehet hibát találni benne.
Kinga, jogász
.
Egyszer hosszan, hónapokig dolgoztam azon, hogy megmentsek egy beteg gyümölcsfát; más már kivágta volna, hogy menthetetlen, de én láttam benne az élni akarást - azóta is él és bőven terem.
Rita, kertész
.
Az, hogy az én kávémmal indul a napjuk vagy fejeződik be a kávészünetük - amikor belépnek, azonnal megismerem a visszajáró vendégeket, a nevüket nem mindnek tudom, de az arcukat felismerem és pontosan tudom, ki milyen kávét szokott rendelni, ők pedig szeretik, hogy kérdés nélkül teszem eléjük a szeretett kávéjukat; azt hiszem, ez a törődés egy formája.
Sári, barista
.
Az a legszebb, amikor nemcsak megrendelnek vagy megvesznek valamit, hanem a tanácsomat, javaslatomat kérik egy esküvői csokor elkészítéséhez, egy karácsonyi asztaldíszhez vagy egy beteg szobanövény ápolásához - én pedig szívesen segítek.
Tamás, virágbolti eladó
.
Amikor hónapokig dolgozunk egy új projekten, közben káosz van, meg csúszás, meg stressz, és én mindvégig nagyon fegyelmezett vagyok és húzom a többieket is, közben persze a belem lóg... de aztán jön a zárás, és ha minden szám stimmel és mindent sikerült teljesítenünk, akkor én mindig káromkodok egy nagyot, ami az öröm és a felszabadultság jele - na, az nagyon szép tud lenni, ezért a felhőtlen "minden OK" érzésért érdemes dolgozni.
Róbert, közgazdász és projektvezető
.
Ha minden milliméterre stimmel azon a konyhabútoron, amit csináltam, tökéletesen nyitódnak az ajtók, minden a helyén van, nincs egyetlen felesleges hézag sem és tudom, hogy ez évtizedekig bútor lesz, ha vigyáznak rá.
Dani, asztalos
.
Egyszer jött hozzám egy kislány, aki előtte már három másik helyen járt, és nem sikerült fejlődést elérni az állapotában; persze lehet, hogy csak jókor voltam jó helyen, és benne is akkor indult el magától valami, de fél év alatt szemmel látható eredményeket értünk el és nagyon boldog volt az egész család - ezek a pillanatok, amikor látom a munkám értelmét, jelentik számomra a szépséget.
Nóra, fejlesztő pedagógus
.
Én nagyon szeretek szép, különleges minőségű anyagokkal dolgozni, olyan jó ezekből készíteni egy ruhát, mert tudom, tartós darab lesz és nem pedig egy pár mosástól kibolyhosodó vacak.
Renáta, varrónő
.
Csillogó szemek, ölelések, vicces gyerekszáj-mondatok, lelkes öröm a gyerekek arcán - ezek a legszebbek a munkámban.
Katalin, óvónő
.
Én hiába mentem nyugdíjba, azóta is "dolgozom": követem az interneten az újdonságokat, rendszeresen eljárok élelmiszeripari kiállításokra, tetszik ez a mostani sokféleség és a sok újítás a technológiában; mert az én munkámban az a legszebb, hogy nagy fejlődésnek indult az elmúlt időszakban, és én ugyan már nem vagyok a része ennek, de legalább az értő követője vagyok.
Dénes, nyugdíjas élelmiszeripari mérnök
.
Az a legszebb az én munkámban, ha látom, hogy elindul egy változás - nemcsak fejben, hanem a tettek és a cselekvés szintjén is.
Anita, coach

A szerző további írásait az Örömterv blogon olvashatod. Még több információt a Coaching neked honlapon találsz.

Ha tetszett, kövesd a Lelkizóna facebook oldalát, hogy ne maradj le a legfrissebb cikkekről! 

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Szólj hozzá

karrier életmód önfejlesztés