2017. nov 08.

Citromból limonádé – Hogyan lehet megpróbáltatásból sikert kovácsolni?

írta: kreatív pszichológia
Citromból limonádé – Hogyan lehet megpróbáltatásból sikert kovácsolni?

food-2822022_1920.jpgEgyre több sikeres nőt ismerünk a médiából és szerencsére még több sikeres nő él ma Magyarországon, akik ugyan nem válnak ismertté széles körben, de szakmájukban, vagy a munkájuk eredményei iránt érdeklődők közt komoly elismertségre tettek szert. Persze kérdés, hogy mit jelent a sikeresség! Számomra az a sikeres nő, aki ki tudja bontakoztatni a tehetségét, a saját tudása és kitartása révén válik a „legjobbá”, ezáltal elismertté. Külön bónusz, ha egy sikeres nő emellett nem felejt el nő lenni, képes feleségként, anyaként is kiteljesedni. A sikerről és az odavezető útról, kihívásokról és családról beszélgettem Rácz Judittal, a Krémmánia alapítójával.

  • Azt hiszem Te vagy az a nő, akit talán nem ismernek meg az utcán, de akinek a munkáját szinte minden magyar nő ismeri és szereti! Mesélnél a Krémmániáról, az oldal céljáról, küldetéséről?

racz_judit.jpg

  • A Krémmániát 2010-ben, 7 évvel ezelőtt indítottam. Az oldal célja a tudatos döntés és vásárlás segítése volt a kozmetikumok terén. A Krémmániát legnagyobb részt a felhasználók „írják”, ők töltik fel az általuk használt kozmetikai termékeket és azok összetevőit - az arckrémtől a testápolóig, a hajfestéktől a szemhéjfestékig -, illetve szintén ők mondják el a véleményüket ezekről a termékekről.
    A mi részünk az összetevők megmagyarázása, hogy mi mit csinál a termékekben, és van egy blogunk is, ahová a tudatos választást tovább segítő cikkeket írunk. Ez az oldal azoknak szól, akik valóban azt a terméket szeretnék megtalálni, ami az ő igényeikre, vagy problémájukra jelent megoldást.
  • Sokan gondolják, hogy a sikerhez egy jó ötlet, esetleg a tehetség a kulcs, és ha ez adott, akkor már egyszerűen megy minden. Ugyanakkor a valóság az, hogy gyakran szenvedés, a megpróbáltatás motivál arra, hogy megoldásokat keressünk, elszántan kitartsunk egy cél mellett, és ennek az útnak a „mellékterméke” lesz a siker. A Te utad milyen volt az elmúlt 7 évben?
  • Ez az út nem 7, hanem 17 éve kezdődött. Súlyos problémám volt az arcbőrömmel. Annyira súlyos, hogy már a legerősebb – természetesen mellékhatásaiban is – gyógyszereket kaptam, de tartósan sajnos az sem segített. Minden embernek, de kiváltképp egy nőnek rendkívül fontos az arca. Az első egyetemi évemben minden délután sírtam, amikor hazamentem, és belenéztem a tükörbe.
  • Gondolhatom, hogy ez az önbizalmadat és önértékelésedet is alapjaiban befolyásolta?
  • Részben igen. Egy olyan szakon tanultam, ahol nagyon jelentős a férfi többség, mégsem volt barátom, és nem is vágytam rá. Ugyanakkor sok erőt adott, hogy a tanulmányaimban sikeres voltam, amire egyáltalán nem számítottam, amikor egyetemre mentem. A legjobb tanulók között voltam a szakomon, és vörös diplomával végeztem.
  • Megkérdezhetem, mit tanultál?
  • A BME-n végeztem, és mérnök informatikus vagyok. Középiskolás koromban szinte egy számítógépet sem tudtam bekapcsolni, a matekot viszont nagyon szerettem. Annál viszont gyakorlatiasabb típusnak éreztem magam, mint hogy matematikus legyek, így jött az informatika.
  • Kezd összeállni a kép: a saját problémád és az informatikusi tudás egyenes út a Krémmániához?
  • Ha a “nagy képet” nézem, akkor igen, de ha a közvetlen okokat, akkor ennél azért kicsit bonyolultabb a sztori! Még egyetemista koromban, bevallom végső kétségbeesésemben, elmentem egy drága kozmetikai üzletbe. Azt gondoltam kerül, amibe kerül, megveszem a „megoldást”. Hosszas nézelődés után rájöttem, hogy nem tudok dönteni. A nagyobb baj, hogy az ott dolgozók sem álltak a helyzet magaslatán. Ekkor kezdtem el tudatosan keresni az Interneten. Éjszakákon át olvasgattam oldalakat, gyűjtöttem az információkat. Nem egy héten és nem is egy hónapon át, közel 5 évig egyre tudatosabban és módszeresebben olvastam, és próbálkoztam a különböző megoldásokkal. Közben arra is rájöttem, hogy szinte kizárólag angol nyelvű oldalakon találom meg a szükséges tudnivalókat. Ez vezetett el ahhoz a felismeréshez, hogy a magyar nőknek is szükségük lenne ilyen típusú tudásra és információra. Ekkor született a Krémmánia, amit éveken át munka mellett, szabadidőmben, na meg éjszakánként fejlesztettem és csiszolgattam. Ma már havi félmilliós az oldal látogatottsága, 6 millió az oldalletöltések száma, és valóban komplex segítséget kapnak az idelátogató nők… és férfiak is!
  • Jól gondolom, hogy nálad jobban senki nem tudja, melyek a legjobb kozmetikai termékek, hatóanyagok és márkák?
  • Az biztos, hogy a Krémmánia ad egy nagyon egyedi tudást és rálátást a kozmetikai piacra és a használt összetevőkre, hatóanyagokra. Az évek alatt megszerzett tudás és a krémmániás tapasztalatat révén jöttem rá arra is, hogy itthon a magas hatóanyag-tartalmú, tudatos bőrápolási termékekben hiány van, és a termékeket, amiket személyesen használtam nagyrészt külföldről szereztem be. Így logikus következő lépés volt elhozni a magyar piacra az egyik kedvenc márkámat, a Paula’s Choice-t,  aztán később még több tudatos bőrápoló márkát is, amiket a Skinsmart.hu-n lehet megtalálni.  Közöttük van a Geek&Gorgeous is, amit a nagy múltú magyar céggel – a Helia-D-vel – együttműködésben, közösen hoztunk létre. A G&G az első igazán tudatos, klinikailag bizonyított hatóanyagokkal, ismert mennyiségen dolgozó magyar márka.

gg.jpg

  • 32 éves vagy, sikeres vállalkozó és boldog édesanya. Hogyan tovább?
  • Meglátjuk, de rengeteg ötletem van! Szeretném a tudásomat a nemzetközi színtéren is kipróbálni, egyrészt egy összetevő-elemzésre fókuszáló, új angol weboldallal, másrészt a Geek&Gorgous termékekkel is. Emellett pedig szívügyem, hogy a webshopom (skinsmart) vásárlói ne csak a legjobb termékeket, de a legprofibb segítséget és támogatást is megkapják a tudatos bőrápoláshoz. A munka és a magánélet közötti egyensúly megtalálása is örök kihívás számomra, amiben - azt hiszem - még van mit fejlődnöm.
  • Érzésed szerint mi a Te sikered titka?
  • Édesanyám szerint olyan vagyok, mint a tikfa. Nehezen formálható. Makacs és kitartó. Ez a kitartás nemcsak az üzleti sikerekhez kellett, de ahhoz is, hogy a saját bőrproblémámra megoldást találjak. A kitartást pedig úgy értem, hogy nem egy napig, nem egy hétig, hanem hónapokig, akár évekig is ki kell tartani. A kozmetikumoknál is sokan azonnal csodát várnak, pedig a legtöbb bőrprobléma megoldásához a sokszor mondott 1 hónap nagyon kevés, 3-4 hónap kellhet, hogy szemmel látható eredményt kapjunk.A másik jellemző tulajdonságom, ami úgy érzem segített, az a racionalitás. Hiszek abban, hogy a következetes és racionális, ésszerű megoldási kísérletek előbb-utóbb valóban sikert hoznak. Na persze néha a véletlen és a szerencse is besegít. 
  • Igen, besegít annak, aki módszeresen és kitartóan próbálkozik!
  • A harmadik dolog, amit még fontosnak érzek, az a család. A férjem igazi partner mindenben,  otthon is megosztjuk a teendőket, és a fontos munkával kapcsolatos ügyekben is először az ő tanácsát kérem ki. A szüleim szintén mindenben támogatnak, amikor indult a webshop, munka után (mindketten orvosok) évekig ők csomagolták a rendeléseket, és vitték el a postára. Ez óriási segítséget jelentett!

Az interjút készítette: Kovács Szilvia, tanácsadó szakpszichológus. A szerző további írásait a Kreatív pszichológia blogon olvashatod.

Ha tetszett, kövesd a Lelkizóna facebook oldalát, hogy ne maradj le a legfrissebb cikkekről! Lelkizóna: hét szerző írásai a hét minden napjára: pozitív pszichológia - szubjektíven.

Szólj hozzá

életmód